Ülo Ennuste Economics

papers and articles in wordpress

Märgukiri (visand 19.XII 13)

Märgukiri 20.XII 13 – kõigile keda maksustamine puudutab

Meie massimeedia häbiväärselt/teadustühiselt manipuleerib ning  laushägustab rahvuslikku teadmusruumi maksusüsteemi reformimise asjus

Tõepoolest – nt PM 18.XII 13 lk. 8 laseb hr Atonen’il säutsuda lausa õlletoa stiilis nt:

“Mismoodi ütleb mees, et tal palka ei ole, aga elab majas?”

– keenjuslik  küsimus küll – kui küsijal nt endal kelder äkki kulda täis: sest küsimus on kontekstis et kuna maja alune maa olla piiratud ressurss (mida küll see võiks küll meie PS järgi tähendada) – siis tuleb seda maad meil hakata täiendavalt kõvasti rohkem maksustama (et Atoneni ettepanekul tulumaksu täiendavat kaotamist kompenseerida nii et kõik rahvuslikud tulud/kasumid saaks eripäraselt ilma igasugu maksustamiseta piiritaha slikerdada) – nii et kui mehel palka ei ole siis tema kinnisvara tuleb samm-sammult maksudega konfiskeerida ja mees koligu paadi alla – jne – jne.

Veelgi naljakam et kohe meie arvukad muud massimeedia kanalid hakkasid samuti PM mahitusel hr Atonen’i ülessoendatud geniaalsusi propageerima – eriti erialaleht mõttetu  ÄP juhtkiri 19.XII 13 jne.

Tõsiselt rääkides aga Kõige naljakam on see et isegi PM ei näi taipavat et meie maksusüsteem ei saa kakofoonias olla euroliidu orkestris ning et Komisjoni poolt on äsja valminud järjekordne „Raport 2013“ liikmesriikide maksusüsteemide harmoneeritud reformimiseks – kooskõlastatult RM Ligi’ga:

http://ec.europa.eu/economy_finance/publications/european_economy/2013/pdf/ee5_en.pdf

ja tulumaksupettuste tõkestamiseks hargmaiste korporatsioonide poolt

http://ec.europa.eu/taxation_customs/resources/documents/taxation/vat/key_documents/legislation_proposed/com(2013)814_en.pdf

–          Tõsiselt  – ilma selle esimese teavikuga (ca 120 lk) tutvumiseta tuleks ka politikaanidel kasutada võimalust suu kinni hoida kuna see põhineb suurel andmebaasil ning  kontseptuaalselt rahvusvaheliste tippteadlaste tulemustel (võiks öelda nagu President Ilvese juhistele käibemaksuseaduse ümbertegejatele, et mitte öelda Krugman’likele meetoditele):

http://www.nobelprize.org/nobel_prizes/economic-sciences/laureates/1996/mirrlees-lecture.pdf

Muideks, PS p106 vaimus ei PMil ega hr Atonen’il ei ole üldse mitte mingit moraal/intellektuaalset/akadeemilist  litsentsi avalikkust ähmastada maksustamise küsimustes ning seega rahvuslikult suuri uusi kestlikke kannatusi ning kahjusid nii aineliselt kui moraalselt rahvale kaela tõmmates oma õndsas harimatuses ning ebakompetentsuses.

Mis kõige olulisem on see et riigi institutsionaalne struktuur tuleb kohandada vastavalt moodsale institutsionaal-teooriatele nt:

https://uloennuste.wordpress.com/2013/12/16/nb-new-article-by-john-buchanan-et-al/

ning muutuvatele oludele ning eriti moodsale IKT arengule – produtseerimaks kvaliteetset rahvusliku teadmusruumi – sest ilma selleta on nii rahvusliku maksumehhanismi  optimum-disainimine  ning funktsioneerimine võimatu ja seega rahvusliku heaolu areng igal juhul jätkusuutmatu – vt nt:

Ülo Ennuste. 2008. Synthetic Conceptions of Implementing Mechanisms Design for Public Socio-Economic Information Structure: Illustrative Estonian Examples. In: Kirch, Aksel et al. (Eds.) Socio-economic and institutional environment: harmonisation in the EU countries of Baltic Sea Rim. Tallinn University of Technology, 9 – 39: http://www.ies.ee/iesp/No4/Ennuste.pdf

+ sisaldab arvukaid osundusi.

P.S.: PM 20.XII 13 produtseerib täiendavaid rahvuslikku teadmusruumi hägustavaid eksitavaid väiteid nagu (a) kuulumine euroliitu ei võimaldaks liikmesriigil tulumaksu nullida – taevane arm –  majandusliidus või mitte see oleks majandusteoreetiliselt  täielik absurd sest: kitsendaks rahvuslikku maksubaasi ja seega vähendaks majandussüsteemi robustsust – ja – mis veelgi olulisem on see et loob absoluutselt kõlvatu maksuparadiisi rahvusvaheliselt igal juhul ja seega hargmaiste sohkfirmade (nt ilma palgalisteta piiriüleste kasumite mahitamise) taimelava (b) Juhtkolumnis  antakse mõista nagu olekski eeskätt  poliitpsühhiaatriliselt  huvipakkuvate („ülevõlli“) targutuste avaldamine PS pr 106 vastaselt ongi justkui  PMi missioon maksualase diskursuse edendamisel ning selle kinnituseks samas kahe Riigikogulase kirjutised kus väga hädiselt ja ähmaselt vigisetakse „et niikaua kui ikka meil ei ole lahendatud töökoha komponenti (kuna riigikogulaste suud ei pindu välja ütlema “kasumimaks” siis loe kasumit kogu baasilt) maksustamisel – niikaua ei olevat võimalik seadusandjatel suurt midagi teha ka nt valdade maksutulude normaliseerimiseks“ – huvitav et alles mõni aastake tagasi oli valimisplatvormide järgi kõik võimalik teha et viie rikkama liikmesriigi hulka hüpata.

P.P.S.: Respekt Presidendi Kantselile – kelle viimatises läkituses Riigikogule oli lõpuks ometi epistel – maksumehhanismide disainimisel tuleb arvestada ka rahvusvahelisi kogemusi (lepinguid), seega veelkord eeskätt NB:

http://ec.europa.eu/economy_finance/publications/european_economy/2013/pdf/ee5_en.pdf

–  millest selgelt näha et Eesti maksusüsteem on parajasti düsfunktsionaalne – eeskätt räigelt tasakaalust väljas kapitalitulude ebaõiglase vaegmaksustamise tõttu ELi taustal (vt lk 111)

– samuti on sealt kahetsusväärselt näha et EL Komisjon ja selle Esindus  ei vaevu tegelema meie nende hädadega ja kannatustega mis meie poliitikute/võimurite maksuteoreetilisest  ebakompetentsusest rahvale kaela tõmmatakse.

 

December 19, 2013 - Posted by | Uncategorized

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: